Falcon lanserar nu ny kommunikation och design. I den nya kommunikationen hyllas människors vilja att göra gott – tillsammans, och designen har renodlats för att den karakteristiska pilgrimsfalken ska bli än mer framträdande. Ambitionen är klar; att bli Sveriges största ölvarumärke.
Nu i söndags, den 2 april, invigdes Falcon Alkoholfri Arena i Falkenberg. Invigningen markerar inte bara Falcons hemvist och satsning inom alkoholfri öl, utan även Falcons nya position och ambition att vara det största kvalitetsölet i Sverige som står för ”att göra gott tillsammans”.
– Att göra gott tillsammans kan ta sig en mängd olika uttryck. För Falcon handlar det alltid om att det blir bättre när man är fler och gör saker tillsammans. Utgångspunkten i vår storsatsning på Falcon är att varumärket mår bra, men förtjänar att må ännubättre , säger Nils Nordqvist som ansvarar för varumärket Falcon.
Falcon är ett av Sveriges mest sålda öl och har, ända sedan bryggeriet grundades i Falkenberg för över 120 år sedan, borgat för kvalitet och bryggartraditioner. Redan några år efter att bryggeriet i Falkenberg startade 1896 tog man fram de första etiketterna för att marknadsföra ölet och dess kvalitet. Designen har utvecklats under åren, men alltid med varsamhet för att inte förlora kopplingen till Falcons stolta ursprung och långa historia.
Mer om Falcons nya kommunikation
Mer om Falcons nya design