Måste hållbarhet vara tråkigt?

The Good Show är ett webbsänt underhållningsprogram som vill nå ut med hållbarhetsfrågorna till den stora massan. Med hjälp av artister, forskare, influencers, komiker, näringsliv och intresseorganisationer ger programmet människor förståelse och verktygen att förändra sin vardag.

Showen sänds under våren och erbjuder tittaren det ”glokala” perspektivet på hållbarhetsfrågorna. Programledarna tillsammans med gäster tar tittaren från det stora till det lilla perspektivet med stöd av FNs Globala Mål. Programmet spelas in i en afterworkmiljö där tonaliteten är personlig och avslappnad. Inga frågor är för dumma och blandningen av medverkande är unik.

Medverkande i programserien är bl a; Ann Söderlund, Mattias Goldmann VD Fores, Henric Byström Kommunikationschef Carlsberg Sverige, Åsa Domeij Hållbarhetschef Axfood, Lisa Miskovski, Ellinor Svensson, Tove Ahlström VD Global Utmaning, Johan Kuylenstierna, Adam Kanyama, Flora Wiström, Maria Andersson, Timo Räsinen, Musse Hasselvall och ytterligare ca 50-talet aktörer som vill visualisera en mer hållbar framtid tillsammans med oss och tittarna!

Den digitala premiären är den 8:e mars 2019. Avsnitten släpps därefter varje fredag. Plattformen är Youtube, thegoodshow.nu. Programmet spelas in varje onsdag 17.00 på Urban Deli, Sveavägen.

The Good Show produceras i samarbete med flera företag, som också vill sätta ljus på hållbarhetsfrågorna. De första avsnitten presenteras i samarbete med Axel Johnson och dess bolag Axfood och Matsmart samt Carlsberg Sverige.

- Att försöka göra underhållning av hållbarhet är ett konststycke i sig självt. The Good Show har visat att det går att göra just detta. Med ett seriöst anslag har de visat att det faktiskt går att samtala och skratta samtidigt som vi verkar för en hållbar utveckling, säger Carlsberg Sveriges Kommunikationschef Henrik Byström.

Bakom idé och produktion står Grandpa Electric i samarbete med Fläckerud och Rosanna Endre.

Trailer Episod 1:                                                         Instagram Episod 1:

https://vimeo.com/315847516                               https://vimeo.com/320181898