Meny

Svensk favorit möter het vattentrend i nya Ramlösa PearDrop

Till våren välkomnas PearDrop in i Ramlösa-familjen. Smakinspirationen har hämtats från trenden att mixa oväntade ingredienser och låta kryddor möta frukt och bär. I nyheten har den svenska favoritsmaken päron blandas med exotiskt citrongräs. Päronsmaken bidrar med naturlig sötma, samtidigt som citrongräset ger vattnet en fräsch touch. I samband med lanseringen av den nya smaken gör Ramlösa om designen på samtliga PET-flaskor.

Trenden att mixa frukt, bär och kryddor syns tydligt inom både mat och dryck runt om i världen. Förra våren rönte den lite annorlunda kombinationen i Ramlösa RoseBerry och Ramlösa LemoNice ett stort intresse.

Päron är en svensk storfavorit och landar på en stark andraplats efter citron när det kommer till de mesta sålda smaksatta mineralvatten. I nya Ramlösa PearDrop kombineras päron med citrongräs, en fräsch tropisk gräsväxt som ofta används i asiatisk matlagning I Ramlösa PearDrop ger citrongräset det klassiskt söta päronet en frisk ton.

– Citrongräs är en av de hetaste smakerna i Europa just nu och tillsammans med det populära päronet blir det en uppfriskande upplevelse. Vi älskar att skapa spännande kombinationer där fräschhet och naturlighet står i centrum, säger Maria Engelbrekts, Brand Manager Ramlösa.

Ramlösa PearDrop lanseras på 50 centiliters flaska och finns i butik från och med vecka 14, 2016. Ramlösa kommer från källan under de skånska ängarna och det naturliga vattnet innehåller aldrig socker eller sötningsmedel.

Ny design på samtliga flaskor våren 2016
Under våren byter samtliga av Ramlösas PET-flaskor utseende. Den nya produktdesignen är inspirerad av Ramlösas långa arv och de organiska linjerna från botten kan efterliknas vid gräset på skånska ängar eller sprickor i isen.

Ramlösas vatten
Ramlösa har i århundraden levererat friskt och naturligt mineralvatten från källan i Ramlösa Hälsobrunn. Redan år 1707 ansåg provinsialläkaren Johan Jacob Döbelius att Ramlösas vatten hade ”en mycket god inverkan på hälsan”. Det tar 70 år för en droppe regnvatten att nå Ramlösas källa. Under den tiden har vattnet renats och berikats med mineraler från berggrunden vilket resulterar i ett väl balanserat naturligt mineralvatten. Ramlösa lanserade 1990 sin första smaksättning, Ramlösa Citrus, och sedan dess har smaksatt mineralvatten blivit alltmer populärt.

Kontakt

För mer information, kontakta:

Kommunikationschef Carlsberg Sverige

Henric Byström

Tel 070-4830548 Email henric.bystrom@carlsberg.se