Meny
Lastbil sommarmiljö just.jpg

Carlsberg Sverige

Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning

Carlsberg Sverige idag

Carlsberg Sverige är med mer än 60 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.

Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hållbarhet och hög kvalitet. Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens fjärde största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder.

Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning.

2001

År 2001 bildades Carlsberg Sverige AB. Två av landets då ledande bryggeriföretag, Pripps och Falcon.

60

Vi har cirka 60 starka varumärken och cirka 400 unika produkter.

950

Företaget är idag summan av det arbete och engagemang som cirka 950 medarbetare satsar varje dag.

Nyheter

Eriksberg ny partner till Fotografiska

Eriksberg ny partner till Fotografiska

13.09.18

Carlsberg Sverige och Fotografiska har slutit ett nytt samarbetsavtal där Eriksberg blir huvudpartner. När Eriksberg kommunicerar är det med ”En god historia”, och under den parollen ska nu samarbetet med Fotografiska ta form. Samarbetet är dels ett treårigt leverantörsavtal och dels ett varumärkespartnerskap med associationsrätt.
Carlsberg blir grönare än någonsin

Carlsberg blir grönare än någonsin

06.09.18

Carlsberg gör nu sin grönaste och mest klimatsmarta lansering någonsin. Sortimentet får en helt ny design och blir mer hållbart. Bland annat har en ny miljöcertifierad grön färg tagits fram.
Dryckeskollen 2018 visar: Alkoholfri bärs – mer populärt än någonsin

Dryckeskollen 2018 visar: Alkoholfri bärs – mer populärt än någonsin

15.08.18

Allt fler svenskar dricker alkoholfri öl och under den varma sommaren har försäljningen fullkomligen exploderat. Sju av tio svenskar har druckit alkoholfri öl och var fjärde svensk dricker idag mer alkoholfri öl än vad de gjorde för ett år sedan. Det är några av resultaten i Sifoundersökningen ”Dryckeskollen” som är genomförd på uppdrag av Carlsberg Sverige.