Pepsi MAX är årets produkt hos 7-Eleven

Varje år hålls Reitan Convenience Sveriges årliga Leverantörsträff där såväl samarbetspartners som produkter uppmärksammas för speciella insatser. Årets produkt på 7-Eleven blev Pepsi MAX.

Reitan Convenience Sweden AB (RCS) är franchisegivare för Pressbyrån, 7-Eleven och PBX i Sverige. På deras årliga leverantörsträff som ägde rum den 29 september i Stockholm fanns medarbetare och leverantörer på plats för att tillsammans fira de samarbetspartners som under året utmärkt sig lite extra. Årets produkt på 7-Eleven blev Pepsi MAX 50 cl och Årets produkt på Pressbyrån blev Loop Red Chili Melon.

- Att Pepsi MAX vinner Årets produkt hos 7-Eleven känns underbart. Vi är på en otrolig tillväxtresa med Pepsi MAX, där allt fler upptäcker det starka varumärket och att vi har den bästa cola-smaken på marknaden*, säger Nina Sidenå, Senior Commercial Manager Pepsi på Carlsberg Sverige.

- Stort tack Reitan och 7-Eleven för ett fantastiskt samarbete där vi hittar nya sätt att driva läskkategorin. Vi är väldigt stolta och tacksamma för priset ”Årets produkt 7-Eleven”, och den gemensamma resan vi är på, säger Jonas Plånborg, Key Account Manager Carlsberg Sverige.

- Vi är mycket glada över denna utnämning och ser fram mot en stark fortsättning tillsammans, säger Claes Enander, VP Off Trade.

*63 % i åldersgruppen 18-34 år föredrar smaken av Pepsi MAX i blindtest, Kantar 2022.