När man tänker på Carlsberg, så tänker man på öl. Och vi älskar öl.
Men framförallt älskar vi att förgylla stunder med oslagbar dryck, fri från kompromisser.
Carlsberg Sverige är med fler än 40 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.
Vi satsar stort på alkoholfria drycker, och just därför gjorde vi alkoholfri öl till en grej i Sverige. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hållbarhet och hög kvalitet.
Våra framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens fjärde största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder.
Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning.
År 2001 bildades Carlsberg Sverige AB. Två av landets då ledande bryggeriföretag, Pripps och Falcon.
Vi har cirka 40 starka varumärken och cirka 400 unika produkter.
Företaget är idag summan av det arbete och engagemang som cirka 950 medarbetare satsar varje dag.
Andelen tillsatt socker per liter har minskat med 57 procent i Carlsberg Sveriges läskportfölj de senaste fem åren. Nu fortsätter bolaget sin satsning genom nya innovationer och satsningar.
Klassiskt möter nytt när Carlsberg teamar upp med konstnären Emilia Ilke för att sätta fokus på sin uppdaterade förpackningsdesign.
En ny design och smalare burk blir öljättens största förpackningsförändring på länge. Carlsberg uppdaterar nu utseendet på sin populära alkoholfria öl. I lanseringen kommer även en specialdesignad burk för att hylla de svenska landslagen i fotboll och inför sommaren lanseras dessutom en festivalöl.