Carlsberg och Liverpool Football Club förlänger sitt ikoniska samarbete med ytterligare fem år – Carlsberg fortsätter som klubbens ”Official Beer” till slutet av säsongen 2023-24.
Det nya avtalet bygger vidare på det mest långvariga samarbetet i Premier League, där Carlsberg varit sponsor för laget sedan 1992. I egenskap av global partner kommer Carlsberg att arbeta vidare med globala och lokala aktiveringar och evenemang tillsammans med fans över hela världen.
“Samarbetet mellan Carlsberg och Liverpool FC är speciellt och vi är extremt stolta över att ha varit en del av familjen i mer än ett kvarts sekel. Vi är oerhört entusiastiska inför klubbens framtid och ser fram emot att skapa spännande upplevelser för fans världen över”, säger Jessica Spence, Chief Commercial Officer på Carlsberg.
Nyligen lanserade Carlsberg också en helt röd flaska med specialbrygd öl i begränsad upplaga, särskilt framtagen för alla Liverpool-fans, för att hylla den legendariska Liverpool-managern Bill Shankly och hans beslut att spela i ett helrött hemmaställ.
”Vi är extremt stolta över att kunna förlänga vårt djupt rotade samarbete med Carlsberg till rekordlånga 31 säsonger”, säger Billy Hogan, Managing Director och Chief Commercial Officer på Liverpool Football Club. ”Den här förlängningen är ett bevis på det starka och stolta historiska band som finns mellan vår klubb och detta ikoniska varumärke. Vi är mycket glada över att ha med Carlsberg i Liverpoolfamiljen och ser fram emot att stärka vårt partnerskap ytterligare.”
Läs mer om Carlsbergs helröda hyllning på carlsberg.com/allred.
Sedan starten av partnerskapet mellan Carlsberg och Liverpool FC:
Om Carlsberg
Carlsbergs strävan efter att brygga den perfekta ölen började 1847 när bryggeriet grundades av J.C. Jacobsen i Köpenhamn. Idag njuter miljontals konsumenter av Carlsberg öl över hela världen. Läs mer på carlsberg.com
Om Liverpool Football Club