Frostbitna december har gjort sin entré och det är dags för högtidliga kvällar runt bordet. För att höja stämningen har Carlsberg, i samarbete med svenska företaget Midnatt, tagit fram en unik kollektion bestående av duk och ölunderlägg – perfekt för säsongens spelkvällar med vänner och familj.
I ett oväntat samarbete har Carlsberg och svenska hemtextilvarumärket Midnatt skapat en ny, påhittig inredningskollektion under namnet Table of Triumph. Tanken bakom är att hylla dramatiken och gemenskapen som skapas under säsongens alla spelkvällar. Den 4 december lanseras kollektionen som är den första i sitt slag för båda varumärkena.
– Vi älskar att plocka referenser från vår omgivning och omvandla dem till fina detaljer för hemmet. Den här gången har vi inspirerats av kortlekens estetik, sällskapsspelandets stigande stämning och av Carlsbergs självklara roll mitt i festen, säger Josephine Blix, grundare av Midnatt.
Kollektionen består av en bordsduk i fyra olika storlekar och ett set med fyra coasters, alla broderade med motiv som anspelar på spelets dramatiska vändningar. På så sätt är kollektionen inte bara en fin inredningsdetalj, utan något som kan ta spelkvällen till nästa nivå.
– På Carlsberg drivs vi av nyfikenhet och en passion för att skapa minnesvärda ögonblick. Därför är det fantastiskt att vi, tillsammans med Midnatt, kan lansera en unik kollektion där dryck och gemenskap står i fokus. Vid ett dukat bord samlas vi för samtal, spel och skratt, säger Louise Eckerbom, Sr Brand Manager Carlsberg.
"Har kommit långt i hållbarhetsarbetet"
Sedan 2017 har det svenska företaget Midnatt kombinerat hållbarhet och design. Den nya kollektionen är, precis som deras övriga sortiment, GOTS-certifierad och tillverkad i ekologisk bomull. Det gör det till en perfekt gåva till den som värdesätter genomtänkt design och uppskattar livliga spelkvällar.
– Vi har kommit långt i hållbarhetsarbete och är väldigt stolta över att erbjuda mjuka, följsamma och vackra produkter med hållbar produktion. Det är något vi har arbetat med från start och givetvis något som formar samarbetet ihop med Carlsberg. För oss har det varit både roligt och inspirerande att skapa denna kollektion med Carlsberg, som delar vår passion för kvalitet och gemenskap, säger Louisa Hammarbäck, grundare av Midnatt.
Kollektionen lanseras i en exklusiv och begränsad upplaga på midnatthome.se den 4 december kl. 00.00. Samarbetet kommer vara tillgängligt på alla marknader där Midnatt levererar.