Carlsberg Sverige prisas – utses till Årets Leverantör

Vid den årliga leverantörsträffen hos OKQ8 tilldelades Carlsberg Sverige priset för "Årets Leverantör". Dessutom blev Pepsi Max nominerad till "Årets Produkt".

”Under det senaste året har denna leverantör visat ett enastående engagemang och proaktivitet genom att kraftigt öka sina insatser för att tillsammans med oss leverera på våra gemensamma mål.”

Så lyder delar av OKQ8:s motivering till att utse Carlsberg Sverige till årets leverantör, vilken delades ut på årets leverantörsträff under torsdagen. Utöver detta, nämns också att Carlsberg Sverige bidragit med värdefulla insikter och spelat en avgörande roll i utvecklingen av kategorin och affären under året.

– Man blir otroligt stolt över att få representera Carlsberg Sverige och ta emot ett sånt här fint pris. Det är ett kvitto på att vi i hela teamet gör rätt planer som vi lyfter ut i marknaden tillsammans med våra kunder. En seger för oss alla, säger Jonas Plånborg, kundansvarig för OKQ8.

Utöver priset som Årets Leverantör, blev även Pepsi Max nominerad till Årets Produkt. Carlsberg Sverige ser fram emot att fortsätta det framgångsrika samarbetet och fortsätta utveckla sin position på marknaden.

– Satsningen under dessa år har burit frukt och vi är på helt rätt väg. Med en stärkt organisation för servicehandeln är vi nu redo för nästa steg och ännu bättre rustade för att nå nya framgångar, säger Claes Enander, VP Off Trade.

Corporate Affairs Director

Casper Danielsson