Meny

Ramlösa presenterar ny design grundad i lång tradition

Nu när våren möter sommaren rullar Ramlösa – Sveriges mest hållbara dryckesvarumärke* – ut en ny design som förstärker varumärkets 300-åriga historia i en modern tappning. Den nya utformningen av Ramlösa stödjer Carlsberg Sveriges åtagande att fortsätta att leverera högkvalitativa produkter som människor känner för och litar på.

Vi är övertygade om att vår publik kommer att älska den nya designen lika mycket som de älskar vårt mineralvatten. Ramlösa är inte bara ett varumärke utan en del av vårt kulturarv, och vi är glada över att fortsätta att erbjuda högkvalitativt mineralvatten från källan i Ramlösa, säger Wiveca Fribert varumärkesansvarig för Ramlösa på Carlsberg Sverige.  

Sist Ramlösa uppdaterade sin design var för sju år sedan. Med den nya designen har designelement från historien, som den klassiska bågen och typografin, plockats upp och moderniserats. Parallellt har smakerna fått ta större plats och större delen av förpackningens canvas utnyttjats.  

– Vi är mycket stolta över ikoniska Ramlösa och att vi nu kan presentera en omprofilering med ett modernt uttryck, som samtidigt värnar om Ramlösas kärnvärden och fina historia. Det nya utseendet är sofistikerat och bevarar varumärkets integritet samtidigt som smakerna förtydligas för att lättare hitta rätt i hyllan, säger Wiveca Fribert.  

 

Om Ramlösas vatten 
Ramlösa har i århundraden levererat friskt och naturligt mineralvatten från källan i Ramlösa Hälsobrunn. Redan år 1707 ansåg provinsialläkaren Johan Jacob Döbelius att Ramlösas vatten hade ”en mycket god inverkan på hälsan”. 

Det tar 70 år för en droppe regnvatten att nå Ramlösas källa. Under den tiden har vattnet renats och berikats med mineraler från berggrunden vilket resulterar i ett väl balanserat naturligt mineralvatten. 

* Ramlösa har röstats fram som Sveriges mest hållbara dryckesvarumärke i Sustainable Brand Index 2021 & 2023– Nordens största oberoende hållbarhetsranking. 

 

För mer information, kontakta: 
Henric Byström, Kommunikationsdirektör, Carlsberg Sverige 
Tel: 070-483 05 48 E-mail:
[email protected]