Det franska ölvarumärket 1664 Blanc presenterar stolt sitt senaste samarbete: Den hyllade skådespelaren och modellen Robert Pattinson blir ny global ambassadör för varumärket. Ett partnerskap som markerar början på en ny era där stil, smak och gemenskap möts.
Med sin ikoniska blå flaska och uppfriskande smak har 1664 Blanc länge varit ett självklart inslag i internationella sammanhang – från modeveckor till kreativa popups. Nu förstärks varumärkets roll som kulturell aktör ytterligare. Genom samarbetet med Robert Pattinson kombineras internationell stjärnglans med fransk elegans och en självklar känsla för modern livsstil.
I centrum för samarbetet står en global kampanj som lanseras under 2026, regisserad av den hyllade filmskaparen Brady Corbet (Brutalisten, Oscarsnominerad 2024). Genom kontraster och oväntade möten utforskar kanpanjen frågan: Vad är egentligen god smak idag?
1664 Blanc och Robert Pattinson i kampanj som ska definiera god smak
Robert Pattinsons personliga stil och närvaro kombineras med Corbets konstnärliga vision – en filmisk finess med tydlig fransk inspiration – och tillsammans sätter de tonen för en berättelse som är lika mycket kultur som kommunikation.
– Att föra samman Robert Pattinson och Brady Corbet visar vår ambition om att tänja på gränserna för vad ett premiumöl kan vara. Det är en inbjudan att se på god smak ur nya vinklar – alltid med 1664 Blanc i centrum, säger Nikola Maravic, global marknadschef för 1664.