Meny

Carlsberg Sverige

Brewing for a better today and tomorrow

Carlsberg Sverige idag

Carlsberg Sverige är med mer än 60 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.

Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hållbarhet och hög kvalitet. Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens fjärde största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder.

Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning.

2001

År 2001 bildades Carlsberg Sverige AB. Två av landets då ledande bryggeriföretag, Pripps och Falcon.

60

Vi har cirka 60 starka varumärken och cirka 400 unika produkter.

950

Företaget är idag summan av det arbete och engagemang som cirka 950 medarbetare satsar varje dag.

Nyheter

Nyrekrytering till Carlsbergs Sveriges ledningsgrupp – Monika Nowak ny On Trade-direktör

Nyrekrytering till Carlsbergs Sveriges ledningsgrupp – Monika Nowak ny On Trade-direktör

11.02.25

I januari tillträdde Monika Nowak som Vice President On Trade – direktör för Carlsberg Sveriges erbjudande till restauranger, barer och andra aktörer inom On Trade. Med rekryteringen förstärker Carlsberg sin fortsatta tillväxtresa mot visionen att vara det mest föredragna och hållbara bryggeriet i Sverige.

Carlsberg Group ser starka framsteg inom ESG i den första kombinerade årsrapporten

Carlsberg Group ser starka framsteg inom ESG i den första kombinerade årsrapporten

07.02.25

För första gången presenterar Carlsberg det finansiella resultatet tillsammans med hållbarhetsresultatet. I linje med CSRD* speglar denna förändring arbetet med att integrera ESG** i verksamheten.

Efter boomen: Guinness investerar 340 miljoner kronor i fördubblad produktion

Efter boomen: Guinness investerar 340 miljoner kronor i fördubblad produktion

06.02.25

Under 2024 tog Guinness världen med storm. Den svenska försäljningsvolymen av fatölen ökade med 36 procent, medan Guinness 0,0 växte med 31 procent. För att möta efterfrågan investerar nu Guinness 340 miljoner kronor i att fördubbla produktionen av sin alkoholfria, irländska stout vid det historiska bryggeriet St James's Gate i Dublin.