Carlsberg Sverige är med mer än 60 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.
Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hållbarhet och hög kvalitet. Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens fjärde största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder.
Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning.
År 2001 bildades Carlsberg Sverige AB. Två av landets då ledande bryggeriföretag, Pripps och Falcon.
Vi har cirka 60 starka varumärken och cirka 400 unika produkter.
Företaget är idag summan av det arbete och engagemang som cirka 950 medarbetare satsar varje dag.
I januari tillträdde Monika Nowak som Vice President On Trade – direktör för Carlsberg Sveriges erbjudande till restauranger, barer och andra aktörer inom On Trade. Med rekryteringen förstärker Carlsberg sin fortsatta tillväxtresa mot visionen att vara det mest föredragna och hållbara bryggeriet i Sverige.
För första gången presenterar Carlsberg det finansiella resultatet tillsammans med hållbarhetsresultatet. I linje med CSRD* speglar denna förändring arbetet med att integrera ESG** i verksamheten.
Under 2024 tog Guinness världen med storm. Den svenska försäljningsvolymen av fatölen ökade med 36 procent, medan Guinness 0,0 växte med 31 procent. För att möta efterfrågan investerar nu Guinness 340 miljoner kronor i att fördubbla produktionen av sin alkoholfria, irländska stout vid det historiska bryggeriet St James's Gate i Dublin.