Growth Culture på Carlsberg markerar vår resa mot tillväxt, där vi skapar starka resultat samtidigt som vi utvecklar ett mindset som stödjer våra ambitioner. Det är en kultur djupt rotad i vårt DNA, som inspirerar oss att sträva efter excellens, agera med omtanke och stärka varandra för att växa.
Med Growth Culture bygger vi nya styrkor samtidigt som vi förblir trogna de värderingar som definierar Carlsberg.
Tillväxtkultur är inte bara en av prioriteringarna inom Accelerate SAIL, utan en nyckelfaktor för att uppnå vår ambition om långsiktig och hållbar tillväxt. Ambitionen att bygga en tillväxtkultur handlar i grunden om att tro på att detta företag har ytterligare en växel. Det handlar om hur vi alla kan ta oss an vårt arbete på ett nytt sätt - genom vårt dagliga arbete, vår inställning och våra arbetsmetoder - så att vi, som ett team och som företag, kan ligga steget före, förbli relevanta och fortsätta att vinna.
Eriksberg presenterar en ny filmserie tillsammans med Magnus Uggla, som en del av varumärkets fortsatta arbete med att lyfta fram de små, vardagliga stunder som ofta delas över en öl. Filmserien utgår från temat ”För kvalitetstid” och skildrar gemenskap, samtal och närvaro i en miljö många känner igen sig i.
När man får börja fira jul, och även när man får börja dricka julmust, är en fråga som återkommer varje år. Färsk data för november ger nu en klar bild av vilka svenska orter som varit mest sugna på att smygstarta julen – åtminstone ur ett julmustperspektiv.
Svenskarna vill allra helst dricka läsk på restaurangbesöket, men många känner sig pressade att beställa sådant som de egentligen inte vill ha. En tredjedel (31 procent) av svenskarna uppger att de druckit vin på restaurang, trots att de egentligen ville ha något annat.