Growth Culture på Carlsberg markerar vår resa mot tillväxt, där vi skapar starka resultat samtidigt som vi utvecklar ett mindset som stödjer våra ambitioner. Det är en kultur djupt rotad i vårt DNA, som inspirerar oss att sträva efter excellens, agera med omtanke och stärka varandra för att växa.
Med Growth Culture bygger vi nya styrkor samtidigt som vi förblir trogna de värderingar som definierar Carlsberg.
Tillväxtkultur är inte bara en av prioriteringarna inom Accelerate SAIL, utan en nyckelfaktor för att uppnå vår ambition om långsiktig och hållbar tillväxt. Ambitionen att bygga en tillväxtkultur handlar i grunden om att tro på att detta företag har ytterligare en växel. Det handlar om hur vi alla kan ta oss an vårt arbete på ett nytt sätt - genom vårt dagliga arbete, vår inställning och våra arbetsmetoder - så att vi, som ett team och som företag, kan ligga steget före, förbli relevanta och fortsätta att vinna.
Carlsberg Sverige har tilldelats två utmärkelser vid årets Carlsberg Group Awards, som hölls i Storbritannien och firar alla bolagets marknaders framgångar. Carlsberg Serige fick Accelerate Soft Drinks Award för sina starka resultat inom läsk, där Pepsi Max nu är marknadsledare i Sverige, samt Marketing for Growth Award för kampanjen Free as a Falcon som har skapat en positiv och stark trend för Falcon-varumärket.
Carlsberg Sverige har blivit nominerat till den prestigefyllda utmärkelsen "Company of the Year" inom Carlsberg Group. Nomineringen är ett erkännande av det starka resultat och den positiva utveckling som företaget uppvisat under senaste året och åren.
Den är grön. Den är skön. Och stor nog att rymma även de mäktigaste av musikminnen. I sommar lanserar Carlsberg ”The Green Sofa” – en samlingspunkt för musik, gemenskap och avkoppling – på flera festivaler i samarbete med den svenska möbeltillverkaren Sweef.