Meny

Together Towards ZERO & Beyond

 

Vårt program Together Towards ZERO and Beyond (TTZAB) består av ambitioner och konkreta mål inom miljöpåverkan, social hållbarhet och bolagsstyrning (ESG) som är mest väsentliga för vår verksamhet och för samhället i stort. Vi arbetar med elva fokusområden och har ambitiösa mål inom respektive av dem för 2030 och 2040.

Together Towards ZERO and Beyond är vårt svar på globala utmaningar som ojämlikhet, klimatförändringar och vattenbrist, samt samhällets ökade fokus på hälsa och välbefinnande. Programmet är förankrat i vårt syfte: Brewing for a Better Today and Tomorrow, och är en del av Carlsberg-koncernens övergripande företagsstrategi.

För att uppnå våra mål arbetar vi med att hantera våra mest väsentliga affärseffekter på ett ansvarsfullt sätt, samtidigt som vi vidtar åtgärder som bidrar positivt till samhället. Vi kommer att nå våra Noll-mål i samarbete med alla våra viktiga intressenter; medarbetare, kunder, konsumenter, leverantörer och de lokalsamhällen där vi är verksamma. Vi kan endast göra detta tillsammans.

 

Våra ambitioner

Latest ESG news

Dryckesbranschens insatser minskar förpackningarnas klimatpåverkan

Dryckesbranschens insatser minskar förpackningarnas klimatpåverkan

19.06.24

Svenska bryggerier fortsätter att visa vägen inom hållbarhetsarbetet och minskar sitt klimatavtryck i så gott som alla förpackningsslag. Det visar den senaste livscykelanalysen av dryckesförpackning från branschorganisationen Sveriges Bryggerier.

Svenske Joakim bakom världens dyraste öl – såldes för rekordpris på auktion

Svenske Joakim bakom världens dyraste öl – såldes för rekordpris på auktion

05.06.24

Världens dyraste öl, skapad för att hylla världens bästa fotbollstränare. Det lyckades Joakim Losin på Carlsberg med efter att ha legat bakom idén till en specialbrygd öl i Liverpool-tränaren Jürgen Klopps ära. Den dyraste flaskan såldes på auktion i juni för 9 000 pund, motsvarande 120 000 SEK.
Cocktail Collective Watermelon är här – första blanddrycken i sitt slag

Cocktail Collective Watermelon är här – första blanddrycken i sitt slag

31.05.24

Carlsberg lanserar nu nya Cocktail Collective Watermelon. Det är den första blanddrycken i sitt slag: Söt i smaken, men med lägre sockerinnehåll och färre kalorier än andra liknande produkter på marknaden. Produkten hittas på Systembolaget från 1 juni.

ESG-rapporten för 2021

Cg Esg2021 Cover

Our actions towards ZERO

Rethinking packaging with the Fibre Bottle

Rethinking packaging with the Fibre Bottle

Reducing our beer-in-hand carbon footprint means innovating across our packaging portfolio. And innovations are best achieved in partnership with other experts. The paper bottle company, Paboco, is helping us achieve breakthroughs in our Fibre Bottle project, developing the world’s first 100% bio-based beer bottle made from sustainably sourced wood fibres.

Carlsberg Group joins the Planet Pledge

Carlsberg Group joins the Planet Pledge

In 2021, we joined major consumer businesses and advertisers from around the world in signing up to the World Federation of Advertisers' Planet Pledge.

Alcohol-free beer on tap

Alcohol-free beer on tap

When people go out, they want to enjoy a great beer with friends but sometimes they don’t want to feel the effect of alcohol, especially when they’re driving. At Carlsberg we’re working with partners to ensure that wherever consumers find our beers they can choose alcohol-free brews – even on tap.

Case stories