Meny

Together Towards ZERO & Beyond

 

Vårt program Together Towards ZERO and Beyond (TTZAB) består av ambitioner och konkreta mål inom miljöpåverkan, social hållbarhet och bolagsstyrning (ESG) som är mest väsentliga för vår verksamhet och för samhället i stort. Vi arbetar med elva fokusområden och har ambitiösa mål inom respektive av dem för 2030 och 2040.

Together Towards ZERO and Beyond är vårt svar på globala utmaningar som ojämlikhet, klimatförändringar och vattenbrist, samt samhällets ökade fokus på hälsa och välbefinnande. Programmet är förankrat i vårt syfte: Brewing for a Better Today and Tomorrow, och är en del av Carlsberg-koncernens övergripande företagsstrategi.

För att uppnå våra mål arbetar vi med att hantera våra mest väsentliga affärseffekter på ett ansvarsfullt sätt, samtidigt som vi vidtar åtgärder som bidrar positivt till samhället. Vi kommer att nå våra Noll-mål i samarbete med alla våra viktiga intressenter; medarbetare, kunder, konsumenter, leverantörer och de lokalsamhällen där vi är verksamma. Vi kan endast göra detta tillsammans.

 

Våra ambitioner

Latest ESG news

Myten om gladiatorerna motbevisad – föredrog folköl

Myten om gladiatorerna motbevisad – föredrog folköl

18.11.24

Historiker har visat att romerska krigare – som ofta förknippas med vin – hellre drack öl. Nu avslöjar forskare i Carlsbergs laboratorium vilket öl som kan ha flödat i Romarriket.
Stort firande av J-dagen när årets julöl hade premiär

Stort firande av J-dagen när årets julöl hade premiär

11.11.24

Fackeltåg, folkfest och fullt av juldryck i Falkenberg. Så blev årets J-dag, där julmust och alkoholfri öl delades ut för att fira julölspremiären.
Julsortimentet 2024: Must, mumma och skummande julöl

Julsortimentet 2024: Must, mumma och skummande julöl

04.11.24

Nu är årets juldrycker på väg från Carlsberg Sveriges bryggeri i Falkenberg.

ESG-rapporten för 2021

Cg Esg2021 Cover

Our actions towards ZERO

Carlsberg Group joins the Planet Pledge

Carlsberg Group joins the Planet Pledge

In 2021, we joined major consumer businesses and advertisers from around the world in signing up to the World Federation of Advertisers' Planet Pledge.

Alcohol-free beer on tap

Alcohol-free beer on tap

When people go out, they want to enjoy a great beer with friends but sometimes they don’t want to feel the effect of alcohol, especially when they’re driving. At Carlsberg we’re working with partners to ensure that wherever consumers find our beers they can choose alcohol-free brews – even on tap.

Case stories