Meny

Together Towards ZERO & Beyond

 

Vårt program Together Towards ZERO and Beyond (TTZAB) består av ambitioner och konkreta mål inom miljöpåverkan, social hållbarhet och bolagsstyrning (ESG) som är mest väsentliga för vår verksamhet och för samhället i stort. Vi arbetar med elva fokusområden och har ambitiösa mål inom respektive av dem för 2030 och 2040.

Together Towards ZERO and Beyond är vårt svar på globala utmaningar som ojämlikhet, klimatförändringar och vattenbrist, samt samhällets ökade fokus på hälsa och välbefinnande. Programmet är förankrat i vårt syfte: Brewing for a Better Today and Tomorrow, och är en del av Carlsberg-koncernens övergripande företagsstrategi.

För att uppnå våra mål arbetar vi med att hantera våra mest väsentliga affärseffekter på ett ansvarsfullt sätt, samtidigt som vi vidtar åtgärder som bidrar positivt till samhället. Vi kommer att nå våra Noll-mål i samarbete med alla våra viktiga intressenter; medarbetare, kunder, konsumenter, leverantörer och de lokalsamhällen där vi är verksamma. Vi kan endast göra detta tillsammans.

 

Våra ambitioner

Latest ESG news

Ramlösa hyllar naturen och den svenska äppelsäsongen med smaken Grönt Äpple

Ramlösa hyllar naturen och den svenska äppelsäsongen med smaken Grönt Äpple

16.01.25

Nu lanserar Ramlösa smaken Grönt Äpple, en nygammal favorit som tidigare varit mycket uppskattad av konsumenterna.
Här dricks det mest julmust i Sverige – hela listan

Här dricks det mest julmust i Sverige – hela listan

20.12.24

Julmusten är ett måste på julborden över hela Sverige, men det finns regionala skillnader.
Många får julöl över – här är lösningen

Många får julöl över – här är lösningen

20.12.24

Öl spelar en viktig roll på julbordet för många, men inte sällan dröjer sig också några flaskor julöl kvar i kylen efter firandet.

ESG-rapporten för 2023

ESG Report 2023

Our actions towards ZERO

Carlsberg Group joins the Planet Pledge

Carlsberg Group joins the Planet Pledge

In 2021, we joined major consumer businesses and advertisers from around the world in signing up to the World Federation of Advertisers' Planet Pledge.

Alcohol-free beer on tap

Alcohol-free beer on tap

When people go out, they want to enjoy a great beer with friends but sometimes they don’t want to feel the effect of alcohol, especially when they’re driving. At Carlsberg we’re working with partners to ensure that wherever consumers find our beers they can choose alcohol-free brews – even on tap.

Case stories